Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2006 16:24 - Ти кого ще наричаш "публична администрация" бе?!
Автор: ssslavy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8757 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 27.11.2006 17:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Блага вест за всички евроскептици - явно и след влизането ни в ЕС едно от най-устойчивите неща у нас - мърлявата, неадекватна и кьопава бюрокрация, няма да се промени. Споко! Сигурно и други неща ще си останат същите, дет се вика - ген е, трудно се променя:)

    Днес отново имах сблъсък с евробюрократите от български десен в Белгийскто посолство. Ама на тия хора явно хептен не им пука как ги възпиремаме! И са нацвъкали едни служителчета там, дето си мислят че "публична администрация" е ругатня.

    На един човечец (наистина така изглеждаше) пред мен му обясниха, че за да разбере дали от посолството са си свършили работата и са пратили документите му в министерството (щото там ги нямало), трябва да подаде молба на френски или фламандски до консула и от там ще му отговорят. Тая година. Па ако не е тая, другата. А на него основният му проблем беше, че му бавят нещо си за фирмата. Нахал, представяте ли си!

    Ето, идва и моя ред.

Аз: - Трябва да подам едни допълнителни документи за работна виза, ето ви номера на досието.
Мърдата зад гишето: - Ми подайте ги!
А: - ........(подавам документите)
МЗГ: - ............ (взима ги и ги пъха под клавиатурата)
А: -..................(гледам с очакване)
МЗГ: - ..............(гледа ме с очакване)
А: - Какво правим от тук нататък?
МЗГ: - Ми не знам, какво правим?
А: - Предният път една ваша колежка ми каза, че трябва да се платят някакви такси за легализация при вас?
МЗГ: - Такси ли?
А: - Честно, така ми каза (вече започвам да ставам леко ироничен, ама опита показва , че така е по-добре, отколкото да предизвикаш побой)
МЗГ: -.......(в пуфтене си надига седалището - чукаси и седалище - и отива до неизбежната кантонерка. Вади папка и почва да рови)
А: - .....(прежалвам си една две работни задачи за деня)
МЗГ: - Охооооо, че тя бая ше има да почака за виза, не е подала никакви документи! (от гласът и лъха задоволство, убийте ме не знам защо. Явно са приели за основна задача да затрудняват достъпа на сънародниците си до Белгия.)
А: - Е как не е, аз лично предната седмица донесох ето такава пачка и колежката ви ги взе.
МЗГ: - Ми не знам, не са в досието, не знам къде са. (и отново започва да че гледа очаквателно)
А: - ....(гледам многозначително към документа под клавиатурата - само заверките и легализациите му струват около 50 лева)
МЗГ: - (небрежно прибира документа в наистина доста тънкото досие) Мии ще ви се обадим утре, като си дойде колежката, сега нищо не мога да направя.
А: - А телефона имате ли ми?
МЗГ: - Ми не знам, нямаме ли го?
А: - ....(броя до 50 на ум)
МЗГ: - Ми дайте ми го, а аз ще ви дам нашите телефони, като имаме развитие ще ви звъннем.

    Разменяме си визитки в ледено мълание. Изчаквам да видя че прибира папката с досието на мястото й и си тръгвам. Освежен и обнадежден - едно от устойчивите неща в живота ми ще си остане същото.

    Ако и жена ми никога не си изкара книжка, ще станат две.
    Колко му трябва на човек, за да се чувства сигурен!


Тагове:   Наричаш,


Гласувай:
0



1. анонимен - Малки са ти данъците
27.11.2006 17:03
и не стигат за да е всичко наред!!!
Трябва да се вдигнат още и всичко ще е ОК, упс... на чист български ХАРНО!!!

Поздрави
цитирай
2. ssslavy - това
27.11.2006 17:05
ще го приема като шега:)
цитирай
3. andreytcho - аз на българи в чужди посолства вяра нямам
27.11.2006 22:47
наистина имаш чувството че искат да те преебат, почват да мисля че дори бюрокрацията е генетична.
цитирай
4. анонимен - Ако искаш да накараш един човек да не работи
28.11.2006 02:52
остави го на твърда заплата! Търтеите в администрацията са за уволнение до последния човек. На мен вече не са ми нужни. нямам нужда от техните папки, досиета и картотеки. Имам компютър. Откакто съществуват компютри и интернет, всичко може да се свърши от канапето в къщи, без да зависиш от насторението на някаква недоебана лелка, която два часа се чуди къде е исекйп на клавиатурата. Баба ми обаче не може да ползва компютър, ето защо за нея все още има гишета. Копнея за дея, в който компютрите ще заменят хората в държавната администрация и 500 000 чиновника ще трябва да се сблъскат с тъжната реалност на трудовия пазар в България. Да им видя тогава сарказма.

Тихомир, http://asktisho.wordpress.com
цитирай
5. анонимен - machedonska nadenica
29.11.2006 10:42
kogato hodih tam za posledno i se sbluskah s NEohranitelq v chastna firma pred men na gisheto imashe edin makedonec koito iskashe da otide v belgiq za svatbata na sestra si. sled 5 minuti obqsneniq vsichkiv chakalnqta veche se smeehme ot bezumniq komplekt dokumenti koito mu poiskaha. nakraq iziskaha obqsnenie ot nego v pismen vid zashto iska da otide na svatbata i obqsnenie ot sestra mu zashto iska da se zeni i kakvo smqta da pravi sled tova. ne se sheguvam. okaza se che dokumentite mu shte budat razgledani ot 15 do 30 dena sled svatbata. naistina go suzalih choveka i i ocenih bezvizovoto patuvane!

www.prevodi.org
цитирай
6. asktisho - ето една от причините
30.11.2006 00:25
голяма част от македноците най-после да започват лека-полека да си "припомнят", че всъщност са българи. Интереса клати феса.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ssslavy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 305517
Постинги: 36
Коментари: 198
Гласове: 240
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031