Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.10.2006 14:20 - Отговорността, Бойко Б., циганите и всичко подобно
Автор: ssslavy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5659 Коментари: 9 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Обядвахме с една кукувица и се заговорихме за отец Нектарий (виден консуматор обитаващ Гложенският манастир). От дума на дума стигнахме до способноста на човека да понася собствената си отговорност.
Онова умение да проследиш причинно-следствената връзка за случващото се до себе си. Да разбереш и признаеш собственото си участие в него. Как ти си повлиял на неща и какво си направил за да се случи това, което се е случило. Да си простиш. Да успееш да изплуваш от огорчението, срамът и вината и да направиш нещата по по-добър начин следващия път.
Да поемеш контрола върху нещата в живота ти.
И се оказа, че в България това е силно недолюбвано действие.
"Ама моля ви се, аз какво съм виновен."
От време оно все някой друг ни е срал в гащите. Друг е виновен. Друг дирижира нещата. Ние сме едни такива хрисими жертв, дето все са с най-добри намерения, ама ония гадове...
Иначе сме кадърни, умни, гостоприемни, трудолюбиви... И потентни, само да не забравим!
Ама другите...
Турци!
Руснаци!
Гърци!
Сърби!
Американци!
Евреи!
Цигани!
Наркомани!
Мутри!
Марсианци!
Че как чичо от ж.к. "Надежда" ще си каже "Аз съм една неиницаиативна мърда и като ме съкратиха от завода дето крадях на воля и реботех само у сряда, ама не всяка, не направих нищо за да се опитам си оправя живота. Да се науча на нещо ново. Да потърся някаква различна работа."
Няма да си каже я. Що да си признае отговорността.
Нееее! Циганите са виновни. И Ахмед Доган. И еврейската общност. И комунистите.
И тука идва времето на Бойко Б., В.Сидеров, Йоло Денев, Иван Костов и т.н и т.н. видни герой на прехвърлянето на отговорността. Те много добре умеят да покажат кой е виновен и на чичо това му пасва. Дет се вика - кликва му на мисловният модел." Ми да, ето, и аз тва викам - тия са виновни. Е са ше ги оправят".
Само дето обвинителите рядко имат план за оправянето. Те просто могат да ни оплакнат мозъците от чувството за собствена отговорност и да я прехвърлят върху някой друг. Ама ква работа ни върши тва?
Сега, вярно е - живота поднася гадни изненади. Нещата не винаги зависят от нас. Ама зщо и когато зависят да подаряваме отговорността на някой друг?
Щото е по-лесно!
Искам да кажа, че не носа отговорност за горенаписаното. Виновни са създателите на блога и кукувицата, с която обядвах.
За правописните грешки е виновна образователната ни система.
За всичко останало - часовата разлика с Анадола:)


Тагове:   Отговорността,


Гласувай:
0



1. killu -
31.10.2006 14:39
Правилно, аз също съм от тези лумпени!!!!
цитирай
2. sunflower - :)
31.10.2006 14:46
Фен съм на този пост!!! Или да кажа "Почитател съм", че да не използвам англицизми, .... ама карай ... можем да им вземем някои хубави думички. :)
цитирай
3. анонимен - обвинителите
31.10.2006 15:19
понякога обвиняват правилно.Например всички партии без атака и вмро си обръчи от фирми.другите се правят че такива объчи няма.ами за имотите на Симеон какво стана бсп обвиняваше дикато беше опозиция и сега като лапна кокала не гледа в копанята на ндсв.и после пак костов и волен виновни.
цитирай
4. ssslavy - съгласен!
31.10.2006 15:39
ама идеята ми беше че не за всичко в тоя живот са ни виновни фирмите на доган, маргинализацията на циганитеи д.р социални бедствия. Аре нема нужда да сме зависими от игрита на политиците, на тях със сигурност не им пука за нас.
цитирай
5. анонимен - ми екстра си го казал
31.10.2006 16:27
напълно съм съгласен с пича.
цитирай
6. nakom - точно сега е момента
31.10.2006 20:38
да изпадне някой тук и да започне да обяснява как взели на дядо му 3 декара нива в някой балкански сокак , и как в магазините нямало банани преди 1989 г.И да се пише жертва.И кфо лошо нещо е комунизма.
Слави , казал си го прекрасно - много жалко е че единици ще го оценят.От мен -Отличен.
цитирай
7. анонимен - poemam otgowornostta
01.11.2006 12:11
ponje az sym bylgar4e i trqbwa da sym otgoworno, poemam otgowornostta za:
poboq nad bylgari ot cigani w kw.zaharna fabrika i ubijstwoto na profesora
krajbite ot ciganite
ciganskite mahali i mizeriqta w tqh w rezultat ot niskata higiena na ciganite
towa 4e ciganite nikoga ne sa si pla6tali tok, nqma i da pla6tat...
za problema s bokluka i bezdomnite ku4eta w sofiq...

za wsi4ko 6te poema otgowornostta
ewala, 4e pro4etoh tozi post, za da se setq 4e az sym winowna za wsi4ko koeto izbroih...

blagodarq ti

by 4ernakotka
цитирай
8. nakom - права си котко
01.11.2006 13:41
А за изнасиленото в Гърция 16 годишно момиче са виновни мръсните българи - варвари които цапат гръцката мегали идея.Тя е била курва , нимфоманка и прочие.Затова сега и тя и майка напуснаха селото за да избягат от местните.И изобщо - за тълпата винаги трябва да има някой виновен.Така е най-лесно.Винаги малцинството е проблема на мнозинството.
цитирай
9. ssslavy - леко , леко
01.11.2006 14:23
Чернокоте, скоро ще поемеш отговорността и за пръстените на Сатурн:) Аз се чудех къде е Бог, след отпуската си!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ssslavy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 305913
Постинги: 36
Коментари: 198
Гласове: 240
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930